ცნობილია, რომ ხშირად ადამიანები ძირითადი პროფესიის პარალელურად საკუთარი გატაცებებს დიდი დროს უთმობენ და ლამის პროფესიულ დონეზე აჰყავთ. ერთ-ერთი ასეთი მსახიობი ლაშა ჯუხარაშვილია. მაშინ, როდესაც პანდემიაში ბევრი მსახიობი პესიმიზმს მიეცა, რადგანაც თეატრები და საკონცერტო დარბაზები დაიკეტა, მან მშვენიერი გამოსავალი იპოვა. პანდემიას, როგორც შესაძლებლობას შეხედა. კარგი საქმე წამოიწყო. თიხას "დაუმეგობრდა" და მეთუნეობა მისი საყვარელი სფერო აღმოჩნდა. დღეს ლაშას ნამუშევრები მნახველის ყურადღებას მაშინვე იპყრობს.
- კარგია, რომ პესიმიზმს არ მიეცით და სვლა განაგრძეთ...
- რუსთაველის თეატრის პესიმისტი მსახიობი არ ჰყავს (იღიმება). ცოტა თეატრის
დამსახურებაცაა ამ ყველაფერს თავი რომ მოვუყარე და ყურები არ ჩამოვყარე. ბოლო-ბოლო 2 შვილის მამა ვარ. ეს არის მთელი ამბავი...
- ისეთი ნამუშევრები გაქვთ, მგონი, ხატავთ კიდეც...
- ვერ მოვიტყუები, ადრე აქტიურად ვხატავდი და ცოტა ხანს აკადემიის სტუდენტიც ვიყავი, მაგრამ ეს ამ საქმესთან არაფერ შუაშია. თიხა და აბსოლუტურად სხვა „მეცნიერებაა,“ სხვა სფეროა... კი, პანდემიას შესაძლებლობის კუთხით შევხედე, საკუთარ თავს კი, როგორც პიესის პერსონაჟს... რა შემძელო, რა არ შემეძლო, რაზე დამეხარჯა ენერგია და რაზე - არა. ა.შ. 10-15 წლის გამოცდილება საბედნიეროდ ბევრ სფეროში მოვსინჯე თავი. მქონდა სარეკლამო სააგენტოც... მოკლედ, ხატვა, დიზაინი, მსახიობობა გავაერთიანე. თუმცა მხოლოდ ეს არაა, ვმუშაობ კერამიკაზე, ხეზე, ბეტონზე, ტანსაცმელზე, ტყავზე... სტუდიის სახელზეც ბევრს ვფიქრობდი, მანამდე 2017 წელს გაჩნდა სახელი დირე (მორს ნიშნავს), რომელიც მაშინ ცუგრიკების და ფისოების სახლებს აწარმოებდა.
მერე იყო პაუზა, არადა, ეს საქმე, რასაც ახლა ვაკეთებ, ჩემში სულ იყო. მოკლედ, მუზეუმ-სტუდია შევქმენი. საკუთარ თავს მეტი თავისუფლება, გაბედულება და მეტ მასალასთან მუშაობის საშუალება მივეცი. ამ ეტაპზე მხოლოდ მე და ჩემი მეუღლე ვართ. პერიოდულად ვთანამშრომლობთ ადამიანებთან. თეატრის ენაზე რომ გითხრათ, "დასი" ვერ შევკარით და ამიტომ რეჟისორებს გვიწევს აქტიორობა. რაღაცნაირად ისე მოხდა, რომ ბევრმა ადამიანმა გაიარა ჩვენს ხელში, შრომას ვერავის დავუკარგავ. მოკლედ, როგორც ვთქვი, ამ ეტაპზე მე და ჩემი მეუღლე ვართ. ჩემი მეუღლე ცოტა ტექნიკური და პრაქტიკულ საკითხების ნაწილშია.
- თეატრმა დიდი ხანია მუშაობა აღადგინა. თქვენ სპექტაკლებში მონაწილეობთ. ამ ყველაფრის შერწყმა და შეხამება როგორ ახერხებთ?
- რაღაცნაირად ისე ვარ, რომ ვახერხებ. აქაც ვარ და თეატრშიც. მთავარია, გავაკეთო ის, რაც შემიძლია. ეს არის ჩემი დევიზი.
- როგორც შევიტყვე, მცენარეებთანაც „მეგობრობთ“. ეს ხომ არ გახდა კერამიკის მიმართულებით თქვენი დაინტერესების მიზეზი?
- აბსოლუტურად მართალია - მცენარეები ძალიან მიყვარს და შესაბამისად ბევრიც მაქვს. პანდემიის დრო ყველანი "სახლი რომ დავრჩით“, სახლს მეტად შევხედეთ, გადავხედეთ, გავიაზრეთ, რა გვჭირდებოდა, რა გვაკლდა. კიდევ ერთხელ დავრწმუნდით იმაშიც, რომ მართლა ბევრი მცენარე გვაქვს, ასევეა დედაჩემთანაც, ჩემი მეუღლეც არ არის გულგრილი ამ სამყაროს მიმართ. თან, მოგზაურობაზე გადაცემა მქონდა - „იარე ჩვენთან,“ სადაც ჩავდიოდი, იქიდან რაღაც მცენარე ჩამომქონდა. მერე მივხვდი, რომ ისინი ლამაზ ქოთანებს იმსახურებდნენ. უკვე ცოტა ბიზნესის კუთხითაც შევხედე. თბილისსაც დაამშვენებდა ფერადი ქოთნები-მეთქი და მუშაობა ამ კუთხითაც დავიწყეთ. ნამუშევრებში ხასიათები წამოვიღეთ, პერსონაჟები გავაკეთეთ, ანუ თეატრს მივმართეთ. ამასთან, მცენარე მოვუხდინეთ, - კი, მცენარე ნამდვილად იყო ერთ-ერთი მოტივატორი. ამას მერე სხვა დანარჩენი მოჰყვა. რაღაცნაირად ისე მოხდა, რომ თიხამდე განგებამ მოგვიყვანა. განაგრძეთ კითხვა
- კარგია, რომ პესიმიზმს არ მიეცით და სვლა განაგრძეთ...
- რუსთაველის თეატრის პესიმისტი მსახიობი არ ჰყავს (იღიმება). ცოტა თეატრის
- ისეთი ნამუშევრები გაქვთ, მგონი, ხატავთ კიდეც...
- ვერ მოვიტყუები, ადრე აქტიურად ვხატავდი და ცოტა ხანს აკადემიის სტუდენტიც ვიყავი, მაგრამ ეს ამ საქმესთან არაფერ შუაშია. თიხა და აბსოლუტურად სხვა „მეცნიერებაა,“ სხვა სფეროა... კი, პანდემიას შესაძლებლობის კუთხით შევხედე, საკუთარ თავს კი, როგორც პიესის პერსონაჟს... რა შემძელო, რა არ შემეძლო, რაზე დამეხარჯა ენერგია და რაზე - არა. ა.შ. 10-15 წლის გამოცდილება საბედნიეროდ ბევრ სფეროში მოვსინჯე თავი. მქონდა სარეკლამო სააგენტოც... მოკლედ, ხატვა, დიზაინი, მსახიობობა გავაერთიანე. თუმცა მხოლოდ ეს არაა, ვმუშაობ კერამიკაზე, ხეზე, ბეტონზე, ტანსაცმელზე, ტყავზე... სტუდიის სახელზეც ბევრს ვფიქრობდი, მანამდე 2017 წელს გაჩნდა სახელი დირე (მორს ნიშნავს), რომელიც მაშინ ცუგრიკების და ფისოების სახლებს აწარმოებდა.
მერე იყო პაუზა, არადა, ეს საქმე, რასაც ახლა ვაკეთებ, ჩემში სულ იყო. მოკლედ, მუზეუმ-სტუდია შევქმენი. საკუთარ თავს მეტი თავისუფლება, გაბედულება და მეტ მასალასთან მუშაობის საშუალება მივეცი. ამ ეტაპზე მხოლოდ მე და ჩემი მეუღლე ვართ. პერიოდულად ვთანამშრომლობთ ადამიანებთან. თეატრის ენაზე რომ გითხრათ, "დასი" ვერ შევკარით და ამიტომ რეჟისორებს გვიწევს აქტიორობა. რაღაცნაირად ისე მოხდა, რომ ბევრმა ადამიანმა გაიარა ჩვენს ხელში, შრომას ვერავის დავუკარგავ. მოკლედ, როგორც ვთქვი, ამ ეტაპზე მე და ჩემი მეუღლე ვართ. ჩემი მეუღლე ცოტა ტექნიკური და პრაქტიკულ საკითხების ნაწილშია.
- თეატრმა დიდი ხანია მუშაობა აღადგინა. თქვენ სპექტაკლებში მონაწილეობთ. ამ ყველაფრის შერწყმა და შეხამება როგორ ახერხებთ?
- რაღაცნაირად ისე ვარ, რომ ვახერხებ. აქაც ვარ და თეატრშიც. მთავარია, გავაკეთო ის, რაც შემიძლია. ეს არის ჩემი დევიზი.
- როგორც შევიტყვე, მცენარეებთანაც „მეგობრობთ“. ეს ხომ არ გახდა კერამიკის მიმართულებით თქვენი დაინტერესების მიზეზი?
- აბსოლუტურად მართალია - მცენარეები ძალიან მიყვარს და შესაბამისად ბევრიც მაქვს. პანდემიის დრო ყველანი "სახლი რომ დავრჩით“, სახლს მეტად შევხედეთ, გადავხედეთ, გავიაზრეთ, რა გვჭირდებოდა, რა გვაკლდა. კიდევ ერთხელ დავრწმუნდით იმაშიც, რომ მართლა ბევრი მცენარე გვაქვს, ასევეა დედაჩემთანაც, ჩემი მეუღლეც არ არის გულგრილი ამ სამყაროს მიმართ. თან, მოგზაურობაზე გადაცემა მქონდა - „იარე ჩვენთან,“ სადაც ჩავდიოდი, იქიდან რაღაც მცენარე ჩამომქონდა. მერე მივხვდი, რომ ისინი ლამაზ ქოთანებს იმსახურებდნენ. უკვე ცოტა ბიზნესის კუთხითაც შევხედე. თბილისსაც დაამშვენებდა ფერადი ქოთნები-მეთქი და მუშაობა ამ კუთხითაც დავიწყეთ. ნამუშევრებში ხასიათები წამოვიღეთ, პერსონაჟები გავაკეთეთ, ანუ თეატრს მივმართეთ. ამასთან, მცენარე მოვუხდინეთ, - კი, მცენარე ნამდვილად იყო ერთ-ერთი მოტივატორი. ამას მერე სხვა დანარჩენი მოჰყვა. რაღაცნაირად ისე მოხდა, რომ თიხამდე განგებამ მოგვიყვანა. განაგრძეთ კითხვა